- Hlavná stránka
- Obchodné podmienky e-shopu
- O spoločnosti
- Služby a služby
- Dodato
Obchodné podmienky e-shopu
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Obchodné podmienky ("OP") spoločnosti Furniture Retail Group s.r.o., so sídlom 19800 Praha 9, Konzumní 253/14, IČO: 17470650, zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe pod sp. zn. C 372168/MSPH
(ďalej len „predávajúci“), upravujú v súlade s § 1751 ods. 1 zákona č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník („občiansky zákonník“), vzájomné práva a povinnosti zmluvných strán vznikajúce z kúpnej zmluvy uzatvárané prostredníctvom internetového obchodu prevádzkovaného na internetovej adrese dubok.sk (ďalej len „e-shop“) medzi predávajúcim a kupujúcim.
2. Tieto OP tvoria neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy. Dodatočné dojednania v kúpnej zmluve majú prednosť pred znením OP.
3. Na účely OP sa považuje za spotrebiteľa každý človek, ktorý mimo rámca svojej podnikateľskej činnosti alebo mimo rámca samostatného výkonu svojho povolania uzatvára zmluvu s predávajúcim alebo s ním inak rokuje (ďalej len „spotrebiteľ“). Ak nie je kupujúci spotrebiteľom, riadia sa vzťahy medzi ním a predávajúcim, ktoré nie sú upravené OP alebo kúpnou zmluvou, občianskym zákonníkom, pričom podľa § 2158 ods. 1 Občianskeho zákonníka platí, že sa ustanovenia § 2158 až § 2174 Občianskeho zákonníka, ako aj úprava zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov nepoužijú.
4. Všetka prezentácia tovaru umiestnená na e-shope sa nepovažuje za ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy, ale iba za výzvu na podávanie návrhov na uzavretie kúpnej zmluvy. Objednávka kupujúceho je iba návrhom na uzavretie kúpnej zmluvy a nezaväzuje predávajúceho k jej prijatiu ak uzavretiu kúpnej zmluvy. Predávajúci nie je povinný uzatvoriť kúpnu zmluvu ohľadom objednaného tovaru. Ustanovenie § 1732 Občianskeho zákonníka sa nepoužije.
5. Vyobrazené doplnky, príslušenstvo a dekoratívne predmety nie sú súčasťou ponúkaného tovaru, pokiaľ nie je výslovne v popise tovaru uvedené inak.
6. Kupujúci berie na vedomie, že všetky rozmery uvedené pri konkrétnom tovare sú uvedené s možnou odchýlkou v rámci prípustnej tolerancie stanovenej príslušnými normami STN.
7. Tovar je možné nakúpiť iba v množstve obvyklom pre osobnú potrebu kupujúceho, prípadne jeho domácnosti; tovar nie je určený na ďalší prepredaj.
8. Predávajúci nezodpovedá za vadu tovaru, ktorú spôsobí kupujúci, ktorý tovar zakúpil ako spotrebiteľ, užívaním tohto tovaru pri výkone svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného povolania.
II. UZATVORENIE KÚPNEJ ZMLUVY, NEMOŽNOSŤ PLNENIA
1. Kúpna zmluva je uzatváraná prostredníctvom prostriedkov komunikácie na diaľku, ktoré umožňujú samostatné spojenie a uloženie dát.
2. Kupujúci môže urobiť objednávku vyplnením objednávkového formulára, ktorý obsahuje informácie o:
a. objednávanom tovare;
b. identifikáciu kupujúceho vrátane miesta doručenia tovaru;
c. celkovú cenu tovaru vrátane všetkých daní a poplatkov a iných podobných peňažných plnení;
d. spôsobu úhrady celkovej ceny tovaru a nákladov na dodanie tovaru;
e. spôsobe dodania tovaru;
f. nákladoch na dodanie tovaru.
3. Potvrdením tlačidla „Odoslať objednávku“ robí kupujúci záväznú ponuku na uzavretie kúpnej zmluvy predávajúcemu. Odoslaním objednávky kupujúci výslovne potvrdzuje svoj súhlas s OP, ktorých súčasťou je reklamačný poriadok. Vyjadrením súhlasu s OP kupujúci súčasne potvrdzuje, že si je vedomý toho, že OP tvorí neoddeliteľnú súčasť kúpnej zmluvy a že si OP prečítal ešte pred odoslaním objednávky.
4. Kupujúci je povinný uviesť v objednávke tovaru správne a pravdivo všetky požadované údaje. Predávajúci nie je povinný skúmať pravdivosť, správnosť či aktuálnosť uvedených údajov a nenesie zodpovednosť za omeškanie, ujmu ani iné následky spôsobené uvedením nesprávnych, nepravdivých či neaktuálnych údajov kupujúcim.
5. Predávajúci je oprávnený požiadať kupujúceho o dodatočné potvrdenie či upresnenie objednávky (e-mailom, písomne alebo telefonicky).
6. Predávajúci potvrdí obdržanie objednávky kupujúcemu na elektronickú adresu (e-mail) uvedenú v objednávke. Doručením tohto potvrdenia nedochádza k uzatvoreniu kúpnej zmluvy.
7. Ak nie je ďalej uvedené inak, je kúpna zmluva uzavretá dňom doručenia potvrdenia o prijatí ponuky na uzavretie kúpnej zmluvy predávajúcim na elektronickú adresu (e-mail) uvedenú v objednávke. Pokiaľ kupujúci v objednávke zvolil platbu za tovar vopred a predávajúci potvrdil prijatie ponuky na uzavretie kúpnej zmluvy, je kúpna zmluva uzavretá až dňom pripísania platby kúpnej ceny na účet predávajúceho. Na takto uzavretú kúpnu zmluvu sa vždy vzťahujú OP, ktoré boli účinné v čase odoslania objednávky kupujúcim.
8. Ak obsahuje objednávka vymyslené či inak nepravdivé údaje, nedochádza splnením podmienok uvedených v čl. II. ods. 7 na uzavretie kúpnej zmluvy; tohto ustanovenia sa nemožno dovolávať potom, čo predávajúci i kupujúci riadne plnili tak, ako by kúpna zmluva bola uzavretá.
9. Po uzavretí kúpnej zmluvy nie je predávajúci povinný prijať návrh kupujúceho na zmenu kúpnej zmluvy, ktorú kupujúci uzavrel ako spotrebiteľ, tak, že táto kúpna zmluva bude uzavretá s kupujúcim ako podnikateľom.
10. Kupujúci nadobúda vlastnícke právo k tovaru úplným zaplatením kúpnej ceny a jeho prevzatím.
11. Záväzok predávajúceho dodať tovar podľa kúpnej zmluvy úplne alebo sčasti zaniká, pokiaľ sa stal úplne či sčasti nesplniteľným (napr. z dôvodu vyčerpania skladových zásob a ukončenia výroby alebo dodávok tovaru, alebo v dôsledku pôsobenia vyššej moci). Ak sa týka nemožnosť dodania iba niektorého tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, zaniká záväzok predávajúceho iba sčasti, a to v rozsahu tovaru, ktorý nie je možné dodať, ak nie je ďalej uvedené inak. Nemožnosť dodania tovaru preukazuje predávajúci.
Ak sa týka nemožnosť dodania iba niektorého tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, a predávajúcemu muselo byť z povahy kúpnej zmluvy alebo z jej účelu, ktorý mu bol známy už pri jej uzavretí, zrejmé, že plnenie zvyšku záväzku nebude mať pre kupujúceho význam, a kupujúci oznámi predávajúcemu, že plnenie zvyšku záväzku pre neho nemá význam, zanikne záväzok predávajúceho dodať tovar podľa kúpnej zmluvy v celom rozsahu.
Predávajúci je povinný bez zbytočného odkladu informovať kupujúceho o nemožnosti splnenia záväzku a dojednať s ním spôsob vrátenia kúpnej ceny zaplatenej kupujúcim za tovar, ktorý nie je možné dodať.
Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu peňažné prostriedky, ktoré od neho na základe kúpnej zmluvy už dostal za tovar, ktorý nemožno dodať (§ 2993 Občianskeho zákonníka), a to do desiatich (10) pracovných dní odo dňa, keď kupujúceho informoval o úplnom alebo čiastočnom zániku záväzku z kúpnej zmluvy, prípadne odo dňa, keď mu kupujúci oznámil, že plnenie zvyšku záväzku z kúpnej zmluvy pre neho nemá význam.
12. Ak poskytuje predávajúci v súvislosti s uzavretím kúpnej zmluvy kupujúcemu dar, je darovacia zmluva uzavretá s rozväzovacou podmienkou; ak odstúpi kupujúci od kúpnej zmluvy, zaniká aj darovacia zmluva a kupujúci je povinný spolu s tovarom predávajúcemu vrátiť aj poskytnutý dar.
III. KÚPNA CENA, NÁKLADY SPOJENÉ S DODANÍM A PLATOBNÉ PODMIENKY
1. Ceny uvádzané v e-shope sú orientačné (konečná cena závisí od vlastností tovaru, ktoré má možnosť kupujúci zvoliť). Konečná cena vrátane DPH a všetkých súvisiacich poplatkov a nákladov, ktoré hradí kupujúci, je uvedená v objednávkovom formulári pred odoslaním objednávky. Informácie o nákladoch spojených s dodaním tovaru a zvoleným spôsobom úhrady kúpnej ceny sú zobrazené v objednávkovom formulári ešte pred odoslaním objednávky.
2. Ceny tovaru v e-shope sa môžu líšiť od cien, za ktoré je totožný tovar ponúkaný v prevádzkach predávajúceho; kupujúci nie je oprávnený požadovať pri nákupe tovaru v e-shope zníženie kúpnej ceny na úroveň predajnej ceny totožného tovaru v prevádzke.
3. Prípadné zľavy z ceny tovaru poskytnuté predávajúcim kupujúcemu nie je možné vzájomne kombinovať, ak nie je v podmienkach pre poskytnutie zľavy výslovne uvedené inak.
4. Ak vznikne predávajúcemu povinnosť vrátiť kupujúcemu kúpnu cenu, prípadne iné peňažné plnenie poskytnuté kupujúcim predávajúcemu v súvislosti s kúpnou zmluvou, je predávajúci oprávnený započítať si proti tomuto dlhu svoje pohľadávky za kupujúcim, ktoré mu vznikli voči kupujúcemu na základe kúpnej zmluvy, ktorou sa týka vrátené peňažné plnenie.
5. Kupujúci odoslaním objednávky udeľuje predávajúcemu súhlas v zmysle ust. § 26 ods. 3 zákona č. 235/2004 Zb., o dani z pridanej hodnoty v znení neskorších predpisov (ďalej len „zákon o DPH“), so zasielaním daňových dokladov vystavených predávajúcim v elektronickej podobe na svoju e-mailovú adresu, ktorú uviedol v objednávke.
IV. DODANIE TOVARU
1. Predávajúci dodáva tovar iba na území Slovenskej republiky.
2. Predávajúci je oprávnený rozdeliť celkovú dodávku tovaru, ktorý je predmetom kúpnej zmluvy, do niekoľkých čiastočných dodávok. Každá takáto čiastočná dodávka je považovaná za samostatné plnenie na účely DPH.
3. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho prevzatím tovaru.
4. Nebezpečenstvo škody na tovare prechádza na kupujúceho, ktorý si tovar neprevzal, hoci mu predávajúci s tovarom umožnil nakladať (vyzval ho na odber tovaru), dňom nasledujúcim po márnom uplynutí lehoty na odber tovaru v prevádzke predávajúceho uvedenej vo výzve na odber tovaru.
5. Kupujúci je povinný zaistiť ochranu údajov a dokumentov, ktoré slúžia na identifikáciu kupujúceho pri odobratí tovaru od predávajúceho alebo od dopravcu, pred zneužitím treťou osobou. Predávajúci nezodpovedá za ujmu ani iné následky spôsobené tým, že kupujúci svojim konaním či opomenutím sprístupnil tieto údaje tretej osobe.
6. Miestom dodania tovaru je miesto dodania uvedené v objednávke, ak sa nedohodnú kupujúci a predávajúci inak. Pokiaľ je tovar kupujúcemu doručovaný mimo prevádzky predávajúceho, predávajúci zaistí doručenie tovaru v mieste dodania pred prvý uzamykateľný vstup, pokiaľ to podmienky na mieste dovoľujú.
7. Informácie o termíne dostupnosti tovaru uvedené v e-shope je informáciou o predpokladanej dobe naskladnenia tovaru (ďalej „termín naskladnenia“). Predávajúci je povinný kupujúceho bez zbytočného odkladu po naskladnení tovaru informovať o presnom termíne, kedy bude tovar pripravený na odber kupujúcim, alebo odoslaný kupujúcemu („termín dodania“). Lehota na naskladnenie tovaru beží odo dňa uzavretia kúpnej zmluvy.
8. Ak obsahuje objednávka tovaru s rôznym termínom naskladnenia, platí pre všetok objednaný tovar najneskorší uvedený termín naskladnenia. Toto ustanovenie nevylučuje, aby bol tovar kupujúcemu dodaný postupne v niekoľkých čiastočných dodávkach podľa jeho dostupnosti.
9. Ak dôjde v čase medzi obdržaním objednávky kupujúceho a uzavretím kúpnej zmluvy (čl. II. ods. 7) k zmene v dostupnosti objednaného tovaru oproti údajom uvedeným v e-shope pri vytváraní objednávky kupujúcim, je predávajúci povinný o tom kupujúceho informovať a vyžiadať si jeho súhlas so zmenou termínu naskladnenia, alebo termínu dodania tovaru. Ak nevyjadrí kupujúci svoj súhlas so zmenou kúpnej zmluvy, bude postupované podľa čl. II ods. 11 OP (nemožnosť plnenia).
10. Ak nebude predávajúci schopný termín naskladnenia alebo termín dodania tovaru dojednaný s kupujúcim dodržať, je predávajúci povinný o tom kupujúceho bezodkladne informovať. Pokiaľ kupujúcemu hrozí vznik ujmy v dôsledku omeškania predávajúceho s naskladnením alebo dodaním tovaru, je povinný o tejto hroziacej či vznikajúcej ujme predávajúceho bezodkladne informovať písomne na adresu sídla alebo prostredníctvom e-mailu vrátane jej dôvodu a predpokladanej výšky. Ak nesplní kupujúci, ktorému hrozí alebo vzniká ujma v dôsledku omeškania predávajúceho s naskladnením alebo dodaním tovaru, túto informačnú povinnosť nesie zo svojho, čomu mohol zabrániť (§ 2903 Občianskeho zákonníka).
11. Omeškanie predávajúceho s naskladnením tovaru alebo dodaním tovaru spôsobené vyššou mocou, ktoré nepresahuje šesťdesiat (60) dní, alebo dvojnásobok lehoty určenej ako termín dodania, pokiaľ je táto lehota dlhšia ako tridsať (30) dní, sa nepovažuje za podstatné porušenie povinnosti z kúpnej zmluvy a neoprávňuje kupujúceho od zmluvy odstúpiť (§ 2002 ods. 1 občianskeho zákonníka). Vyššou mocou sa rozumie mimoriadna nepredvídateľná a neodvrátiteľná prekážka, vzniknutá nezávisle na vôli predávajúceho (vrátane prekážky v dodaní tovaru, ktorá nastala následkom vyššej moci u dodávateľa či výrobcu).
12. Pre účely doručovania tovaru na adresu mimo prevádzky predávajúceho kupujúci súhlasí s odovzdaním údajov týkajúcich sa jeho osoby dopravcovi v rozsahu nevyhnutnom pre riadne doručenie tovaru.
13. Kupujúci je povinný poskytnúť predávajúcemu a dopravcovi všetku súčinnosť a informácie potrebné na riadne dodanie tovaru. Ak neposkytne kupujúci súčinnosť nevyhnutnú na riadne doručenie tovaru, bude nedoručený tovar vrátený dopravcom predávajúcemu. Kupujúci je oprávnený si tovar vrátený predávajúcemu osobne vyzdvihnúť v mieste, ktoré mu oznámi predávajúci, alebo si tovar na svoje náklady nechať znova doručiť dopravcom.
14. Ak si kupujúci neprevezme tovar, ktorý pre neho bol v súlade s kúpnou zmluvou pripravený na prevzatie v prevádzke predávajúceho, do štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia výzvy na jeho odber na elektronickú adresu (e-mail) uvedenú v objednávke , je predávajúci odo dňa nasledujúceho po uplynutí tejto lehoty oprávnený po kupujúcom požadovať úhradu za uskladnenie tovaru vo výške 100 Sk denne až do dňa odobratia tovaru, alebo do dňa zániku kúpnej zmluvy. Predávajúci uplatní na úhradu za uskladnenie tovaru DPH za podmienok stanovených právnymi predpismi.
15. Ak kupujúci neposkytne súčinnosť potrebnú na doručenie tovaru na adresu miesta dodania podľa kúpnej zmluvy a tovar je z tohto dôvodu vrátený predávajúcemu, informuje predávajúci o tejto skutočnosti bezodkladne kupujúceho na elektronickú adresu (e-mail) uvedenú v objednávke alebo SMS správou zaslanou na telefónne číslo uvedené v objednávke a vyzve ho, aby si do štrnástich (14) kalendárnych dní buď tovar odobral v prevádzke predávajúceho, alebo vopred uhradil náklady na opakované doručenie tovaru, ktorý zaistí predávajúci, a prípadne určil adresu pre doručenie. Ak nevyhovie kupujúci riadne a včas tejto výzve, je predávajúci odo dňa nasledujúceho po uplynutí tejto lehoty oprávnený po kupujúcom požadovať úhradu za uskladnenie tovaru vo výške 100 Sk denne až do dňa odobratia tovaru, alebo do dňa zániku kúpnej zmluvy. Predávajúci uplatní na úhradu za uskladnenie tovaru DPH za podmienok stanovených právnymi predpismi.
16. Ak si neodoberie kupujúci, ktorý k tomu bol predávajúcim riadne vyzvaný, tovar v prevádzke predávajúceho, ani neposkytne nevyhnutnú súčinnosť na jeho doručenie (najmä uhradením nákladov na opakované doručenie, ktoré zaistí predávajúci, alebo zaistením opakovaného doručenia na vlastný účet), je predávajúci oprávnený po uplynutí siedmich (7) kalendárnych dní od posledného dňa lehoty určenej vo výzve na odobratie tovaru od kúpnej zmluvy odstúpiť. Predávajúci je v takom prípade tiež oprávnený požadovať od kupujúceho uhradenie zmluvnej pokuty vo výške zodpovedajúcej 30% z kúpnej ceny tovaru, ktorý si kupujúci včas neodobral. Zmluvná pokuta je splatná spôsobom av lehote, ktorú určí predávajúci v písomnej výzve na jej uhradenie. Predávajúci je oprávnený svoju pohľadávku zo zmluvnej pokuty započítať proti pohľadávke kupujúceho na vrátenie uhradenej kúpnej ceny. Predávajúci sa môže nároku na zaplatenie zmluvnej pokuty, na úhradu ktorej kupujúceho vyzval, úplne alebo sčasti vzdať.
17. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru riadne skontrolovať, najmä neporušenosť obalu tovaru, či tovar nie je zjavne poškodený a či dodávka nie je neúplná (chýbajúce balenie, balík). V prípade porušenia celistvosti obalu a inom zjavnom poškodení, ktoré mohlo ovplyvniť tovar, je kupujúci oprávnený požadovať kontrolu stavu tovaru a poškodený tovar nie je povinný prevziať. Pri zjavnej neúplnosti dodávky (chýbajúce balenie, balík) nie je kupujúci povinný tovar prevziať. Pokiaľ takýto tovar prevezme, popíše stručne porušenie alebo poškodenie obalu, poškodenie tovaru alebo chýbajúci tovar (počet balení, balíkov) v dodacom alebo výdajovom liste pri jeho potvrdení. Podpisom dodacieho/výdajového listu bez takého popisu kupujúci potvrdzuje, že obal tovaru bol neporušený a dodávka bola úplná.
18. Kupujúci má právo podľa zákona č. 477/2001 Zb. o obaloch, v znení neskorších predpisov, vrátiť obalový materiál (zodpovedajúci druhu, tvaru a veľkosti predávaného tovaru) v každej prevádzke predávajúceho. Ak nevyužije kupujúci túto možnosť, je povinný zaistiť na svoje náklady a nebezpečenstvo likvidáciu obalu v súlade s právnymi predpismi.
V. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
1. Práva a povinnosti súvisiace s právami z chybného plnenia sa spravujú príslušnými všeobecne záväznými právnymi predpismi (najmä ustanoveniami § 1914 až 1925, § 2099 až 2117 a rovnako ustanoveniami § 2161 až § 2174 Občianskeho zákonníka). Predávajúci zodpovedá za to, že tovar má vlastnosti uvedené v kúpnej zmluve a je bez vád.
2. Práva z chybného plnenia, postup na uplatnenie týchto práv (reklamácie) a spôsoby jeho vybavenia ako aj miesto a čas prijímania reklamácií a lehoty na rozhodnutie o reklamácii a jej vybavenie sú upravené v reklamačnom poriadku, ktorý tvorí neoddeliteľnú súčasť týchto OP a je dostupný na dubok.sk.
VI. ODSTÚPENIE OD ZMLUVY, ODSTUPNÉ
1. Ustanovenia tohto článku sa vzťahujú výhradne na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom. Pre kupujúceho, ktorý neuzavrel kúpnu zmluvu ako spotrebiteľ, platia príslušné ustanovenia Občianskeho zákonníka.
2. Kupujúci nie je oprávnený podľa § 1837 Občianskeho zákonníka okrem iného odstúpiť od zmluvy:
a. o dodávke tovaru, ktorý bol upravený na prianie spotrebiteľa alebo pre jeho osobu (napr. výšivka, atypické rozmery tovaru);
b. o dodávke tovaru v uzavretom obale, ktorý spotrebiteľ z obalu vyňal a z hygienických dôvodov ho nie je možné vrátiť;
c. o dodávke tovaru, ktorý podlieha rýchlej skaze, ako aj tovaru, ktorý bol po dodaní nenávratne zmiešaný s iným tovarom.
3. Ak sa nejedná o niektorý z prípadov podľa § 1837 Občianskeho zákonníka, má kupujúci, ktorý je spotrebiteľom (§ 419 Občianskeho zákonníka) právo od kúpnej zmluvy odstúpiť bez uvedenia dôvodu, a to do štrnástich (14) dní odo dňa prevzatia tovaru a ak bol tovar dodaný v niekoľkých dodávkach, odo dňa poslednej dodávky tovaru. Lehota sa považuje za zachovanú, pokiaľ kupujúci v jej priebehu odošle predávajúcemu oznámenie, že od kúpnej zmluvy odstupuje. Na odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci prednostne využiť vzorový formulár. Odstúpenie od kúpnej zmluvy môže kupujúci ďalej zaslať písomne na adresu sídla predávajúceho, alebo na elektronickú adresu predávajúceho info@dubok.cz.
4. Odstúpením od zmluvy sa kúpna zmluva od začiatku ruší.
5. Tovar musí byť kupujúcim vrátený do štrnástich (14) dní odo dňa odstúpenia od kúpnej zmluvy, a to na adresu prevádzky predávajúceho, v ktorej mu bol tovar dodaný, pokiaľ sa kupujúci a predávajúci nedohodnú inak. Lehota sa považuje za zachovanú, pokiaľ pred jej uplynutím bude tovar predávajúcemu odoslaný. Táto povinnosť kupujúceho sa považuje za riadne splnenú iba vtedy, ak predávajúcemu vráti taký tovar, ktorý od predávajúceho obdržal (§ 1831 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
6. Ak odstúpi kupujúci od zmluvy, vráti mu predávajúci bez zbytočného odkladu, najneskôr do štrnástich (14) dní od odstúpenia od zmluvy, všetky peňažné prostriedky vrátane nákladov na dodanie, ktoré od neho na základe zmluvy prijal. Peňažné prostriedky budú predávajúcim vrátené rovnakým spôsobom, akým ich od kupujúceho prijal, alebo iným spôsobom, pokiaľ s tým kupujúci bude súhlasiť a nevzniknú tým kupujúcemu ďalšie náklady.
7. Pokiaľ kupujúci odstúpi od kúpnej zmluvy iba ohľadom časti dodaného tovaru, vráti mu predávajúci pomernú časť nákladov na dodanie, ktorá zodpovedá pomeru kúpnej ceny tovaru dotknutého odstúpením od zmluvy k celkovej kúpnej cene tovaru, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy.
8. Predávajúci je povinný vrátiť kupujúcemu, ktorý odstúpil od zmluvy, uhradené náklady na dodanie tovaru vždy len do výšky zodpovedajúcej najlacnejšiemu spôsobu dodania tovaru, ktorý predávajúci ponúka. Pokiaľ kupujúci zvolil a využil iný ako najlacnejší spôsob dodania, ktorý predávajúci ponúka, znáša náklady na toto dodanie v rozsahu, v ktorom presahujú náklady na najlacnejší spôsob dodania, aj po odstúpení od kúpnej zmluvy kupujúci.
9. Kupujúci znáša náklady spojené s vrátením tovaru späť predávajúcemu. Kupujúci znáša aj náklady spojené s vrátením tovaru, ktorý nemôže byť vrátený pre svoju povahu obvyklou poštovou cestou (týka sa najmä väčších kusov nábytku), a to podľa ustanovenia § 1820 ods. 1 písm. g) občianskeho zákonníka. Výška týchto nákladov môže byť aj značne vysoká, v závislosti od spôsobu vrátenia tovaru, ktorý kupujúci použije. Náklady spojené s vrátením tovaru späť predávajúcemu môžu presiahnuť aj 20% ceny tovaru.
10. Kupujúci, ktorý odstúpil od zmluvy, znáša náklady spojené s vrátením tovaru do pôvodného stavu, pokiaľ k zníženiu hodnoty tovaru došlo v dôsledku nakladania s týmto tovarom iným spôsobom, než ktorý je potrebný na zoznámenie sa s povahou, vlastnosťami a funkčnosťou tovaru (§ 1833 občianskeho zákonníka). Tým nie je dotknuté právo predávajúceho na náhradu škody spôsobenej kupujúcim.
11. Vedľa prípadov stanovených zákonom je kupujúci oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy aj po uplynutí doby omeškania uvedenej v čl. IV bod 11. Kupujúci nie je oprávnený od zmluvy odstúpiť, pokiaľ mu predávajúci ponúkne zľavu z kúpnej ceny vo výške 0,3% kúpnej ceny tovaru, s dodaním ktorého je v omeškaní, za každý začatý týždeň omeškania, a kupujúci túto ponuku prijme.
12. Predávajúci je oprávnený odstúpiť od kúpnej zmluvy za podmienok stanovených zákonom a ďalej vtedy, pokiaľ ešte nebol kupujúcemu dodaný tovar a predávajúci preukáže, že:
a. kupujúci v minulosti porušil záväzok z kúpnej zmluvy s predávajúcim a predávajúcemu tým vznikla škoda, ktorá nebola kupujúcim nahradená;
b. kupujúci svojou objednávkou porušil podmienky cenovej či inej predajnej akcie predávajúceho (najmä objednaním nadlimitného počtu tovaru);
c. došlo k zneužitiu ponuky a zľavových akcií (zneužitie nákupnej príležitosti) kupujúcim (napr. zľava ponúkaná spotrebiteľom je využitá podnikateľom, a to aj prostredníctvom niekoľkých zdanlivo spotrebiteľských ponúk, príp. spotrebiteľ tovar nakúpi pod viacerými identitami);
d. z objednávky a jednania kupujúceho je nepochybne zrejmé, že kupujúci zjavne zneužíva práva alebo inak koná s nepoctivým úmyslom;
e. kupujúci, ktorý ako spôsob doručenia zvolil osobný odber v prevádzke predávajúceho, tovar neprevzal v lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia výzvy na jeho prevzatie, a od konca tejto lehoty uplynulo už najmenej sedem (7) kalendárnych dní;
f. kupujúci neposkytol nevyhnutnú súčinnosť pri doručení tovaru av lehote štrnástich (14) kalendárnych dní odo dňa doručenia výzvy predávajúceho neprevzal nedoručený tovar v prevádzke predávajúceho, ani neposkytol súčinnosť vyžadovanú predávajúcim na opakované doručenie tovaru, a od konca tejto lehoty uplynulo už najmenej sedem (7) kalendárnych dní.
VII. OCHRANA OSOBNÝCH ÚDAJOV
1. Osobné údaje, ktoré kupujúci poskytne predávajúcemu v súvislosti s uzavretím a plnením kúpnej zmluvy, je predávajúci oprávnený spracovávať na základe oprávneného záujmu (tzn. bez súhlasu kupujúceho) v rozsahu potrebnom na splnenie kúpnej zmluvy uzavretej s kupujúcim vrátane dodania a doručenia tovaru, prípadné montáže tovaru a uplatnenie práv zo zodpovednosti za vady, či v rozsahu potrebnom na vykonanie opatrení pred uzavretím kúpnej zmluvy, ktoré si vyžiadal kupujúci.
2. Informácie na spracovanie osobných údajov v súvislosti s nákupom tovaru sú k dispozícii v samostatnom dokumente na webových stránkach dubok.sk/sk/informace-o-spracování-osobnich-udaju.
VIII. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
1. Spory medzi predávajúcim a kupujúcim (spotrebiteľom) vzniknuté z kúpnej zmluvy, ktoré sa nepodarilo vyriešiť medzi stranami priamo, je kupujúci oprávnený riešiť formou mimosúdneho riešenia spotrebiteľských sporov podľa zákona č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa, a to na Českej obchodnej inšpekcii so sídlom Štěpánska 567/15, PSČ 120 00, Praha 2. Bližšie informácie o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov sú dostupné na internetových stránkach Českej obchodnej inšpekcie https://www.coi.cz/informace-o-adr/.
2. Návrh na začatie riešenia spotrebiteľského sporu je kupujúci (spotrebiteľ) oprávnený podať najneskôr do 1 roka odo dňa, keď kupujúci (spotrebiteľ) uplatnil svoje právo, ktoré je predmetom sporu, u predávajúceho prvýkrát. Návrh na mimosúdne riešenie sporu musí najmä obsahovať údaje o stranách sporu, vykreslenie rozhodných skutočností, ktorých sa spor týka, a návrh riešenia, ktorého sa navrhovateľ domáha, k návrhu musí byť priložený doklad o tom, že sa spotrebiteľ pokúsil spor vyriešiť s podnikateľom priamo, a kópie ďalších písomností dokladajúcich tvrdené skutočnosti, ak sú k dispozícii (najmä o doklad o uzavretí zmluvy, kópiu korešpondencie strán a pod.).
3. Spotrebiteľ má tiež právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady EÚ č. 524/2013, dostupným na webovej stránke https://evropskyspotrebitel.cz/.
IX. ZÁVEREČNÉ USTANOVENIA
1. Kúpna zmluva a všetky práva a povinnosti s ňou súvisiace sa riadia právom Slovenskej republiky. Kúpna zmluva sa uzatvára v slovenskom jazyku.
2. Kupujúci nie je oprávnený bez predchádzajúceho písomného súhlasu predávajúceho postúpiť akúkoľvek pohľadávku voči predávajúcemu na tretiu osobu. Kupujúci nie je oprávnený uplatniť zadržiavacie právo k tovaru vo vlastníctve predávajúceho na zabezpečenie svojej pohľadávky.
3. Zánik záväzkov z kúpnej zmluvy sa nedotýka práva na splnenie už vzniknutých záväzkov a dlhov, zmluvnej pokuty alebo úroku z omeškania, práva na náhradu škody vzniknutej z porušenia zmluvnej povinnosti ani iných dojednaní, ktoré majú vzhľadom na svoju povahu zaväzovať zmluvné strany aj po zániku záväzkov z kúpnej zmluvy, najmä dojednania o spôsobe riešenia sporov. Ak bol dlh z kúpnej zmluvy zaistený, nedotýka sa zánik záväzkov z kúpnej zmluvy ani zaistenia dlhu.
4. Predávajúci a kupujúci užívajú pri komunikácii súvisiacej s uzavretím a plnením kúpnej zmluvy adresy (poštové aj elektronické), ktoré si oznámili za účelom uzavretia kúpnej zmluvy. Kupujúci je oprávnený použiť aj kontaktné údaje zverejnené na webovej stránke predávajúceho https://dubok.sk.
5. Má sa za to, že zásielka odoslaná s využitím prevádzkovateľa poštových služieb bola doručená tretí pracovný deň po odoslaní, ak však bola odoslaná na adresu v inom štáte, potom pätnásty pracovný deň po odoslaní (§ 573 Občianskeho zákonníka). Právne konanie zmluvnej strany pôsobí voči neprítomnej zmluvnej strane od okamihu, keď je jej prejav vôle doručený; ak vedome zmarí druhá zmluvná strana doručenie, platí, že bolo riadne doručené (§ 570 ods. 1 Občianskeho zákonníka).
6. Predávajúci je oprávnený tieto OP jednostranne meniť. Zmenou OP nie sú dotknuté práva a povinnosti vyplývajúce z kúpnych zmlúv uzavretých pred nadobudnutím účinnosti takej zmeny.