- Hlavná stránka
- Riešenie reklamácií
- O spoločnosti
- Služby a služby
- Dodato
Riešenie reklamácií
I. ÚVODNÉ USTANOVENIA
1. Tento reklamačný poriadok je neoddeliteľnou súčasťou obchodných podmienok pre predaj tovaru prostredníctvom e-shopu aj pre predaj tovaru v prevádzkach spoločnosti Furniture Retail Group s.r.o., so sídlom Praha – Hloubětín, Konzumní 253/14, PSČ 19800, IČO: 17470650, zapísané v obchodnom registri vedenom Mestským súdom v Prahe pod sp. zn. C 372168/MSPH (ďalej len „predávajúci“).
2. Záležitosti týmto reklamačným poriadkom neupravené sa riadia príslušnými právnymi predpismi, najmä zákonom č. 89/2012 Zb., Občiansky zákonník, v znení neskorších predpisov (ďalej len „občiansky zákonník“) a ak je kupujúci spotrebiteľom, potom aj zákonom č. 634/1992 Zb. o ochrane spotrebiteľa v znení neskorších predpisov.
3. Ak nie je výslovne uvedené inak, vzťahujú sa ustanovenia tohto reklamačného poriadku iba na kupujúceho, ktorý je spotrebiteľom v zmysle § 419 Občianskeho zákonníka.
II. ZODPOVEDNOSŤ ZA AKOSŤ TOVARU PRI PREVZATÍ KUPUJÚCIM
1. Predávajúci zodpovedá kupujúcemu za to, že tovar pri prevzatí kupujúcim nemá vady. Predávajúci najmä zodpovedá kupujúcemu za to, že:
a. nejde o iný tovar než ten, ktorý bol predmetom kúpnej zmluvy;
b. tovar má vlastnosti, ktoré si strany kúpnej zmluvy dojednali, alebo také vlastnosti, ktoré sú obvyklé s ohľadom na povahu a účel použitia tovaru, pokiaľ dojednaniu strán chýba;
c. sa tovar hodí na účel, ktorý na jeho použitie predávajúci uvádza alebo na ktorý sa tovar tohto druhu obvykle používa;
d. tovar zodpovedá kvalitou alebo prevedením dohodnutej vzorke alebo predlohe, ak bola akosť alebo prevedenie určené podľa dohodnutej vzorky alebo predlohy;
e. je tovar v zodpovedajúcom množstve, veľkosti alebo hmotnosti a
f. tovar vyhovuje požiadavkám všeobecne záväzných právnych predpisov.
2. Predávajúci nenesie zodpovednosť za vady tovaru najmä v nasledujúcich prípadoch:
a. tovar mal vadu už v čase prevzatia a pre túto vadu bola dojednaná a poskytnutá zľava z kúpnej ceny;
b. vada bola kupujúcim už skôr reklamovaná a predávajúci poskytol kupujúcemu z toho dôvodu zľavu z kúpnej ceny;
c. vada nebola na tovare prítomná v čase jeho prevzatia kupujúcim, ani nevznikla neskôr porušením povinnosti predávajúceho;
d. vadu musel kupujúci s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí zmluvy alebo pri prevzatí tovaru, ibaže ho predávajúci výslovne uistil, že vec je bez vád;
e. vada je spôsobená kupujúcim, ktorý tovar zakúpil ako spotrebiteľ, avšak užíval ho pri výkone svojej podnikateľskej činnosti alebo samostatného povolania;
f. príčinou vady je montáž vykonaná v rozpore s návodom, ktorý poskytol predávajúci;
g. vada vznikla následkom toho, že kupujúci nezabezpečil vykonanie riadnej prípravy na montáž tovaru (napr. vyrovnanie nerovnosti stien a podláh) alebo trval na inštalácii tovaru v zjavne nevhodnom mieste;
h. príčinou vady je zanedbanie náležitej starostlivosti o tovar zo strany kupujúceho (vrátane nevhodného spôsobu ošetrenia);
i. vada je spôsobená kupujúcim, najmä užívaním, údržbou, skladovaním, alebo prepravou, ktoré boli v rozpore s návodom alebo pokynmi dodanými spolu s tovarom alebo boli vzhľadom na povahu, vlastnosti a účel použitia tovaru zjavne nevhodné;
j. jedná sa o bežné opotrebenie tovaru, spôsobené jeho obvyklým používaním.
3. Za vadu tovaru sa nepovažujú obvyklé farebné či štruktúrne rozdiely, rozdiely v hrubosti vzoru, gramáži, sile, pevnosti oproti vzorke ako aj prirodzené vlastnosti (i) prírodných materiálov (napr. koža, drevo, perie), (ii) textilných a umelých materiálov (napr. drobné odchýlky vo vzore látky alebo farebnom tóne pri nábytkových látkach) a (iii) lakovaných plôch.
4. Kupujúci berie na vedomie, že všetky rozmery uvedené pri konkrétnom tovare sú uvedené s možnou odchýlkou v rámci prípustnej tolerancie stanovenej príslušnými normami STN.
5. Kupujúci je povinný pri prevzatí tovaru riadne skontrolovať, najmä neporušenosť obalu tovaru, či tovar nie je zjavne poškodený a či dodávka nie je neúplná (chýbajúce balenie, balík). V prípade porušenia celistvosti obalu a inom zjavnom poškodení, ktoré mohlo ovplyvniť tovar, je kupujúci oprávnený požadovať kontrolu stavu tovaru a poškodený tovar nie je povinný prevziať. Pri zjavnej neúplnosti dodávky (chýbajúce balenie, balík) nie je kupujúci povinný tovar prevziať. Pokiaľ takýto tovar prevezme, popíše stručne porušenie alebo poškodenie obalu, poškodenie tovaru alebo chýbajúci tovar (počet balení, balíkov) v dodacom alebo výdajovom liste pri jeho potvrdení. Podpisom dodacieho/výdajového listu bez takého popisu kupujúci potvrdzuje, že obal tovaru bol neporušený a dodávka bola úplná.
III. PRÁVA Z CHYBNÉHO PLNENIA
1. Ak vec nemá vlastnosti stanovené v článku II. ods. 1 tohto reklamačného poriadku (§ 2161 Občianskeho zákonníka), má kupujúci (spotrebiteľ) právo na
a. výmenu súčasti veci, ktorá je dotknutá chybou a možno ju vymeniť;
b. bezplatné odstránenie vady (opravu), ktorú možno odstrániť bez zbytočného odkladu;
c. dodanie novej veci bez vád, pokiaľ sa vada netýka len vymeniteľnej súčasti veci a pokiaľ to nie je vzhľadom na povahu vady neprimerané;
d. primeranú zľavu z ceny tovaru, pokiaľ
i. neuplatnil alebo mu nevzniklo iné právo z vadného plnenia, alebo
ii. mu predávajúci nemôže dodať novú vec bez vád, vymeniť jej súčasť alebo vec opraviť, alebo
iii. predávajúci nezjednal nápravu v primeranom čase alebo by zjednanie nápravy kupujúcemu spôsobilo značné ťažkosti;
e. odstúpenie od zmluvy, ak nemožno vadu odstrániť, a pokiaľ odstúpenie nie je neúmerné vzhľadom na povahu vady (najmä, pokiaľ vada nebráni riadnemu užívaniu veci).
2. Právo na dodanie novej veci, alebo výmenu súčasti má kupujúci aj v prípade odstrániteľnej vady, pokiaľ nemôže vec riadne užívať pre opakovaný výskyt vady po oprave alebo pre väčší počet vád. V takom prípade má kupujúci aj právo od zmluvy odstúpiť.
3. Ak má vec vadu, za ktorú zodpovedá predávajúci, a ak sa jedná o vec predávanú za nižšiu cenu alebo o vec použitú, má kupujúci miesto práva na výmenu veci právo na primeranú zľavu.
4. Predávajúci nezodpovedá za zväčšenie rozsahu poškodenia, pokiaľ kupujúci tovar užíva, hoci o vade vie.
5. Právo z vadného plnenia kupujúcemu nepatrí, pokiaľ kupujúci pred prevzatím tovaru vedel, že tovar má vadu, alebo pokiaľ kupujúci vadu sám spôsobil.
6. Kupujúci nemá práva z vadného plnenia, ak sa jedná o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci uistil výslovne, že vec je bez vád, alebo ak zastrel vadu ľstivo.
IV. UPLATNENIE PRÁV Z CHYBNÉHO PLNENIA
1. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe dvadsiatich štyroch mesiacov od prevzatia, ak nie je na predávanej veci, jej obale, v návode či v reklame uvedená dlhšia doba, počas ktorej je možné vec použiť. Pri použitom tovare je doba na uplatnenie práv z chybného plnenia dvanásť mesiacov.
2. Ustanovenie ods. 1 tohto článku sa neuplatní:
a. pri veci predávanej za nižšiu cenu na vadu, pre ktorú bola nižšia cena dojednaná;
b. na opotrebenie veci spôsobené jej obvyklým užívaním;
c. pri použitej veci na vadu zodpovedajúcu miere používania alebo opotrebenia, ktorú vec mala pri prevzatí kupujúcim; alebo
d. ak to vyplýva z povahy veci.
V. SPÔSOB UPLATNENIA REKLAMÁCIE
1. Práva z chybného plnenia je kupujúci oprávnený uplatniť u predávajúceho najmä prostredníctvom elektronického formulára umiestneného na webových stránkach predávajúceho reklamačný protokol, listom, e-mailom na info@dubok.cz alebo osobne v ktorejkoľvek prevádzke (predajni) predávajúceho v Českej republike počas otváracej doby . Predávajúci odporúča na uplatnenie práv z chybného plnenia využiť elektronický formulár.
2. Ak je však v potvrdení vydanom predávajúcemu ohľadom rozsahu práv zo zodpovednosti za vady (v zmysle ustanovenia § 2166 Občianskeho zákonníka) uvedená iná osoba určená na opravu, ktorá je v mieste predávajúceho alebo v mieste pre kupujúceho bližším, uplatní kupujúci právo na opravu pri tom, kto je určený na vykonanie opravy.
3. Reklamácia nie je považovaná za riadne uplatnenú, pokiaľ kupujúci neoznámi predávajúcemu v rámci reklamácie aspoň: meno a priezvisko, adresu a e-mailový alebo telefonický kontakt, číslo kúpnej zmluvy či dátum jej uzavretia, identifikáciu reklamovaného produktu (pokiaľ je to možné vrátane kódu tovaru ), opis vady. Predávajúci odporúča pre jednoduchšie vybavenie reklamácie popis chyby doplniť fotodokumentáciou.
4. Ak o to požiada predávajúci, je kupujúci povinný tovar, u ktorého uplatňuje právo z vadného plnenia, odovzdať na posúdenie predávajúcemu alebo mu umožniť vykonať jeho posúdenie na mieste, kde sa tovar nachádza alebo na inom vhodnom mieste podľa pokynov predávajúceho (§ 1922 ods. 1 občianskeho zákonníka). V takom prípade je reklamácia považovaná za uplatnenú až odovzdaním tovaru predávajúcemu na posúdenie, alebo okamihom, kedy kupujúci zaistí možnosť posúdenia tovaru predávajúcim podľa jeho pokynov a predávajúceho o tom informuje.
5. Ak vytkol kupujúci predávajúcemu vadu tovaru oprávnene, nebeží lehota na uplatnenie práv z vadného plnenia ani záručná doba po dobu, po ktorú kupujúci nemôže vadný tovar užívať.
VI. VYBAVOVANIE REKLAMÁCIÍ
1. Predávajúci je povinný o reklamácii rozhodnúť ihneď, v zložitejších prípadoch do troch pracovných dní od jej uplatnenia. Do tejto lehoty sa nezapočítava doba potrebná na odborné posúdenie vady odborníkom.
2. Pokiaľ by posúdenie oprávnenosti reklamácie predávajúcim malo kupujúcemu robiť značné ťažkosti, najmä preto, že vec nie je možné dopraviť k predávajúcemu bežným spôsobom alebo sa jedná o tovar, ktorý je pevne ukotvený alebo je súčasťou nehnuteľnosti, môže predávajúci po dohode s kupujúcim posúdiť vadu buď na mieste, alebo iným spôsobom. Kupujúci je v takom prípade povinný poskytnúť predávajúcemu nevyhnutnú súčinnosť.
3. Predávajúci je povinný vydať kupujúcemu potvrdenie o dátume a spôsobe vybavenia reklamácie, vrátane potvrdenia o vykonaní opravy a dobe jej trvania, prípadne písomné odôvodnenie zamietnutia reklamácie. Táto povinnosť sa vzťahuje aj na iné osoby určené na vykonanie opravy.
4. Reklamácia vrátane odstránenia vady musí byť vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30 dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci s kupujúcim nedohodne na dlhšej lehote.
5. Reklamácia sa považuje za vybavenú okamihom vyrozumenia kupujúceho o vybavení reklamácie.
6. Predávajúci nie je povinný poskytnúť kupujúcemu po dobu vybavenia reklamácie náhradný tovar.
7. Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar, ktorý v rámci reklamácie odovzdal predávajúcemu, alebo jeho opravenú či vymenenú súčasť, do tridsiatich (30) dní odo dňa, kedy bola reklamácia vybavená. Po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený tovar alebo jeho opravenú či vymenenú súčasť svojpomocne predať na účet kupujúceho. Na tento postup musí predávajúci kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
VII. KUPUJÚCI – PODNIKATEĽ
1. Pokiaľ kupujúci tovar kupuje v súvislosti s predmetom svojej podnikateľskej činnosti alebo v rámci výkonu svojho samostatného povolania, ustanovenia tohto reklamačného poriadku sa nepoužijú, ak nie je výslovne uvedené inak, a uplatní sa zákonná úprava zodpovednosti za vady (najmä ustanovenia § 1914 a nasl . a § 2106 a nasl.
2. Kupujúci je oprávnený uplatniť právo z vady, ktorá sa vyskytne pri spotrebnom tovare v dobe šiestich mesiacov od prevzatia tovaru; ustanovenia § 2112 ods. 1 veta druhá občianskeho zákonníka sa nepoužije. Lehota na vybavenie reklamácie predávajúcim je šesť mesiacov.
3. Kupujúci nemá práva z vadného plnenia, ak sa jedná o vadu, ktorú musel s vynaložením obvyklej pozornosti spoznať už pri uzavretí zmluvy. To neplatí, ak ho predávajúci uistil výslovne, že vec je bez vád, alebo ak zastrel vadu ľstivo.
4. Ak kupujúci neoznámil vadu tovaru predávajúcemu bez zbytočného odkladu potom, čo ju mohol pri včasnej prehliadke a dostatočnej starostlivosti zistiť, stráca právo odstúpiť od zmluvy. Ak neoznámi súčasne s uplatnením reklamácie, alebo bez zbytočného odkladu potom, kupujúcemu, aké právo z vadného plnenia uplatňuje, môže požadovať iba odstránenie vady, alebo zľavu z kúpnej ceny.
5. Reklamácia sa považuje za vybavenú okamihom vyrozumenia kupujúceho o vybavení reklamácie.
6. Kupujúci je povinný prevziať si reklamovaný tovar, ktorý v rámci reklamácie odovzdal predávajúcemu, alebo jeho opravenú či vymenenú súčasť, do tridsiatich (30) dní odo dňa, kedy bola reklamácia vybavená. Po uplynutí tejto lehoty je predávajúci oprávnený tovar alebo jeho opravenú či vymenenú súčasť svojpomocne predať na účet kupujúceho. Na tento postup musí predávajúci kupujúceho vopred upozorniť a poskytnúť mu primeranú dodatočnú lehotu na prevzatie veci.
VIII. MIMOSÚDNE RIEŠENIE SPOTREBITEĽSKÝCH SPOROV
1. K mimosúdnemu riešeniu spotrebiteľských sporov podľa zákona č. 634/1992 Zb., o ochrane spotrebiteľa, je príslušná Česká obchodná inšpekcia so sídlom Štěpánska 567/15, PSČ 120 00, Praha 2. Bližšie informácie o mimosúdnom riešení spotrebiteľských sporov sú dostupné na internetových stránkach Českej obchodnej inšpekcie.
2. Kupujúci (spotrebiteľ) má tiež právo začať mimosúdne riešenie sporu online prostredníctvom platformy ODR dostupnej na webovej stránke https://ec.europa.eu/consumers/odr. Európske spotrebiteľské centrum Česká republika je kontaktným miestom podľa Nariadenia Európskeho parlamentu a Rady č. 524/2013, dostupným na webovej stránke https://evropskyspotrebitel.cz/.